Jön a black friday, a karácsony: van kiút a túlköltekezésből?

Jön a black friday, a karácsony: van kiút a túlköltekezésből?

A magyar lakosság jelentős része továbbra sem fordít kellő figyelmet kiadásainak rendszeres követésére, pedig azok, akik vezetik a költéseiket, kisebb valószínűséggel kerülnek nehéz anyagi helyzetbe. Az úgynevezett „hónap vége jelenség” elkerülése mellett a fenntarthatóság a pénzügyek terén is egyre többször szempont, amely a mindennapi bankolási szokásainkban is kezd megjelenni. Kökény Dávid, az OTP Bank Termékfejlesztési senior menedzsere szerint a fiatalok már sokkal határozottabbak és tudatosabbak ezen a téren, az egyéni karbonlábnyom csökkentése azonban minden korosztály felelőssége.

Digitális bankolás: elárulta az államtitkár, mire készül a kormány

Digitális bankolás: elárulta az államtitkár, mire készül a kormány

A kormány az MNB-vel és a piaccal közösen folyamatosan dolgozik azon, hogy a hazai szabályozási környezet a digitális bankolást, a gördülékenyebb ügyintézést minél hatékonyabban támogassa. Ennek érdekében az elektronikus ügyintézési törvény módosításával rendezésre került az írásbeliség és az okiratiság kérdése. Azt is megtudtuk Túri Anikótól, a GFM államtitkárától, hogy jelenle g kormányzati szinten előkészítés alatt áll számos állami alapon nyugvó digitális szolgáltatás, köztük egy olyan megoldás, amely a fontos iratok kézbesítését modern és környezetkímélő módon teszi lehetővé. Június 1-jei Financial IT konferenciánk előadójával a cash-back szolgáltatásról, az AVDH+-ról és a digitális jelzáloghitelezésről is beszélgettünk.

Évszázados tabuk dőltek meg a pénzügyi világban a digitalizáció miatt

Évszázados tabuk dőltek meg a pénzügyi világban a digitalizáció miatt

Évszázados tabuk dőltek meg a pénzügyi világban az elmúlt 12 évben a globális folyamatok, a technológiai fejlődés, ezen belül a digitalizáció következtében – hangsúlyozta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a Portfolio Future of Finance 2022 konferenciáján tartott előadásában.

Omladoznak a pénzügyi világot körülvevő falak: így közművesednek a bankok

Omladoznak a pénzügyi világot körülvevő falak: így közművesednek a bankok

Egy új szolgáltatói modell kezd egyre nagyobb teret nyerni a pénzügyi szektorban, amely alapjaiban formálhatja át a korábban egy - vagy csak nagyon kevés szereplős - banki értékláncot. A Banking-as-a-Service modellben banki licenccel nem rendelkező pénzügyi, vagy pénzügyi tevékenységet azelőtt nem folytató vállalatok is egyaránt hozzáférhetnek a bankok által használt eszköztárhoz, amivel könnyebben fejleszthetnek és értékesíthetnek új, innovatív szolgáltatásokat. A banki tevékenység eközben átalakul, "közművesedik", ami azt jelenti, hogy a tradicionális pénzügyi intézmények egyfajta szolgáltatói szerepben működnek tovább. Cikkünkben bemutatjuk, hogy épül fel a BaaS-értéklánc, ismertetünk néhány fontosabb szereplőt, és bemutatjuk milyen előnyöket, valamint kihívásokat teremt az új pénzügyi szolgáltatói modell.

Digitális szakadék tátong Magyarországon - Hatalmas a különbség a főváros és a vidék között

Digitális szakadék tátong Magyarországon - Hatalmas a különbség a főváros és a vidék között

Érdekes helyzetképet mutat az Eurostat felmérése a digitális társadalomról: hatalmas szakadék tátong a városi és a vidéki régiók között a digitális fejlettséget tekintve egész Európában. Magyarországon azonban EU-s viszonylatban is kiugró a különbség a főváros és a vidék között: Budapesten sokan bankolnak digitálisan, pörög az e-kereskedelem, míg vidéken a lakosság jóval kisebb része bankol online vagy vásárol a neten. Ellenben a közösségi médiát meglepően sokan használják vidéken is. Mutatjuk a részleteket.

McKinsey: a magyarok harmada a koronavírus miatt cuppant rá a digitális bankolásra

McKinsey: a magyarok harmada a koronavírus miatt cuppant rá a digitális bankolásra

A járvány előtt körülbelül minden második magyar vett igénybe legalább egy szolgáltatást online, a járvány után már négy emberből három - többek között ez derül ki a McKinsey & Company által elvégzett friss, reprezentatív felmérésből. A legtöbben a banki ügyeiket intézték digitálisan, de a telekommunikációs szolgáltatások is nagyon népszerűek voltak.

Mindent átírt a koronavírus a bankolásban, visszatérünk-e szép csendben a fiókokba?

Mindent átírt a koronavírus a bankolásban, visszatérünk-e szép csendben a fiókokba?

A banki ügyfelek tömegesen tértek át a digitális banki ügyintézésre és termékekre a COVID-krízis alatt, felpörögtek a mobilbankok, a pénzintézetek villámgyorsasággal vezettek be új digitális termékeket, a kijárási korlátozások feloldásával ugyanakkor az ügyfelek fokozatosan visszatérnek a fiókokba – derül ki a Portfolio banki körképéből. A nagy kérdés, hogy a digitális ugrásnak milyen hosszabb távú hatásai lesznek a bankolási szokásokra és a szektor belső működésére. Erről lesz szó banki és IT-piaci szakértők társaságában szerdai Financial and Corporate IT konferenciánk záró eseményén. Érdemes csatlakozni!

Banki ügyintézés koronavírus idején: a fotelből lehetsz ügyfél ezeknél a bankoknál

Banki ügyintézés koronavírus idején: a fotelből lehetsz ügyfél ezeknél a bankoknál

A koronavírus járvány miatt sok bankfiók nem nyit ki vagy csak rövidített nyitvatartással működik, a járvány lelassítása érdekében aki teheti, amúgy sem lép ki az otthonából. Ilyenkor kerülnek előtérbe azok a digitális megoldások, amelyek lehetővé teszik a banki ügyintézést 100 százalékban online is. Szerencsére Magyarországon ehhez a jogszabályi keretek is adottak, így már hat banknál akár otthonról is nyithatunk számlát. Mutatjuk a hátteret és hogy hol milyen feltételekkel nyithatunk számlát.

A magyarok többsége szerint a bankoknak egy évtizedük maradt

Bíznak a bankjukban a magyarok, de egyre többen fordulnának kizárólag online elérhető pénzintézetekhez - mutat rá az EY 3600 fő megkérdezésével készült kelet-közép-európai régiós kutatása. A hazai lakosság többsége szerint ráadásul egy nap eljön az az idő, amikor már nem lesz szükség hagyományos bankok szolgáltatásaira - derül ki az EY közleményéből.

Érdekes számok láttak napvilágot - Így bankolunk a neten

A digitális bankolás ma már az európaiak körében a mindennapok része, a biztonságosság és a kényelem a két legfontosabb szempont az online és mobilos banki szolgáltatásoknál - derül ki a Mastercard felméréséből.

Facebook-királyok vagyunk az EU-ban, mégis sereghajtók között az ország a digitális fejlettségben

A közösségi média használatának tekintetében a magyar lakosság az első helyen áll az Európai Unióban és messze az uniós átlag felett olvas az interneten híreket, illetve bonyolít videóhívásokat, mégis az ország a digitális fejlettségi rangsorban egy helyet rontva a 23. helyre került 2018-ban az Európai Bizottság pénteken közzétett jelentése szerint. Ezzel "Magyarország a gyengén teljesítő országok csoportjába tartozik".

Digitális ugrásra készül az OTP: itt a bejelentés

Az OTP a következő években kezdeti fázisban lévő fintech vállalkozások inkubálását tervezi, és adott esetben a befektetési szerepvállalást sem zárja ki. Ezt a célt szolgálja a bank által létrehozott digitális kockázati tőkealap is. A bank mindeközben a "bankolás sok száz elemét, mint egy mozaik kisebb-nagyobb darabjait, egyesével festi át digitálisra" - mondta lapunknak Schenk Tamás, az OTP Bank digitális transzformációs programjának vezetője. Terveik szerint így apránként, de azért elég gyorsan, a teljes kép megújul.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ügyfélkapu-mizéria: egy újabb szolgáltatás kiesése fenyeget ügyintézési káosszal
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.